.body_table { margin-left: auto; margin-right: auto; } Ejm -

Vi två, sjutton år!

4:e Juli 2008


Hej! Idag är det min födelsedag.
Det är varmt som tusan, solen strålar
och det är vindstilla ute. Riktigt underbart sommarväder! Jag har
ingenting att klaga över. Förutom min fruktansvärda huvudvärk..
Jag måste dricka mer alltså ;o Det är 4:e juli idag, det betyder ju
förståss att det är min dag och även att det är amerikas nationaldag.
Waha, hade jag bott i Usa hade det firats ordentligt med raketer och
grejer. Men en båtresa idag med mormor och morfar räcker fint. Är
ju trots allt i Skåne!

Nu är jag också sjutton, idag faktiskt, idag fyller jag sjutton år!
Känns annorlunda, även om det aldrig brukar kännas någonting särskilt
när man fyller år så gör det, det idag! Sjutton, det är då livet börjar... nästan :*

Jag känner att jag befinner mig ett år närmre skrämmande stor frihet, som sagt.
Frihet = arton. Arton är läskigt! Då är man myndig, då får man göra precis allt....
Okej, kanske inte köpa alkohol själv, men iallafall ute på pubar och sådär.
Man får ta körkort om man vill ha det, man kan köpa saker från Internet utan
målsmans medgivande. Waha! Man kan flytta vart som helst i hela världen
och ändå känna sig vuxen liksom.
Men vuxen? Waaah, ännu läskigare!
Okej, det jag har kommit fram till idag är att det finns både för och -nackdelar
med att bli äldre! Men jag tänker se det positivt, man får ta eget, väldigt stort ansvar.
Om man nu vill det, det vill säga. Men jag vill det! Jag vill gå i skolan och jobba extra
som jag gör nu. Det känns bra liksom. Sen vill jag åka buss.. jag ska använda mig
utav kollektivtrafiken som är ett stort plus här i Sverige. Eller cykla, det är så skönt.
Moped känns bara töntigt. Men det kan ju vara någonting jag har fått för mig bara,
för de flesta kör ju moppe. Men det är nog ändå ingenting för mig.
Jag vill vara så bra som möjligt, för jag är intresserad av klimatfrågor och sånt som
handlar om miljön. Det är ju ett viktigt forum just nu, i våra dagar. Så jag ska cykla,
gå eller ta buss till skolan och mitt jobb. Men det känns lite onödigt egentligen... jag
har ju fått en bil av mamma&pappa, en riktigt fin bil tycker jag. Det är en bra första bil.
Tror att det är typ en ford fiesta nånting, lite nyare modell iallafall. Den går bra. Men
den är inte bra för klimatet, plus att bensinpriserna är alldeles för höga så nejtack.
Hellre betalar jag årsavgiften och försäkringen på bilen än att köpa massa bensin
eller att råka ut för någonting. Kör med kranvatten och ekologisk mat också.. även
om jag är student så är det värt mödan med billigare ekologisk mat osv.
Men arton gäller ju inte bara körkort, jag kommer nog att bo hemma tills jag gått ut
gymnasiet och kommit in på högskola, för då får jag se vart högskolan tar mig.
Jag är så duktig på att planera framtiden, som jag tror att alla egentligen är ganska
rädda för! Men jag tänker positivt, som sagt....
*
(Känner att jag upprepar mig om saker, om och om igen x) Det gör ingenting om
du inte orkat läsa det här, för det var så oviktigt och ointressant!)

Jag vet inte vad det innebär att fylla sjutton?!?! Större frihet hoppas och antar jag i alla fall.
Jag har fått en del pengar idag och småsaker. Ska hem till min farmor och farfar i övermorgon, och firas där. Spännande.
Åh, fast i baktankarna så tänker jag ändå att tänk att få se death cab imorgon på arvika. Åh nej. *Bort med hemska tanke*
Nästa år drar jag på de festivaler jag själv vill. Det är aldrig för sent liksom.

Jag är inte så bra på att skriva :* Men jag saknar mina sthlm-dudes. Kommer hem nångång
i juli. Och bli inte sur på mig för att jag inte uppdaterar min blogg med fakta så ofta... känns
inte som att så många läser den ändå :))) Kanske blir fler? Sprrrrrriiid den!

Nu var det slut på det mest ogivande fast ändå givande, det är alltid bra att fundera :>

Over and out dudes!

χΟχΟ

Födelsedag, fina födelsedag :>

Kommentarer
Postat av: Meg

jävlar, du det där var ett lååångt inlägg! :p

2008-07-12 @ 15:55:13
URL: http://megs.blogg.se/
Postat av: Matilda

jag läser, jag läser!:D Ja du, jag som van 17 åring kan ju säga att du kan sjunga håkans "vi är förlorareeeee vi 2, sen vi var 17 år" med mkt mer känsla och ärligthet nu! Haha vad flum jag är xD fortsätt skriv!

2008-07-15 @ 21:39:18
URL: http://metrobloggen.se/matildashonung

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback