.body_table { margin-left: auto; margin-right: auto; } Ejm -

24:e december - 2011

"Oh, the weather outside is frightful
But the fire is so delightful
And since we've no place to go
Let it snow, let it snow, let it snow - Frank Sinatra"

Den här julen är minst sagt oroväckande, eller kanske inte julen
men vintern. Vart har den tagit vägen? Jo, den är en hel månad
försenad. Åh, jag bara hoppas att människor här i världen fattar att
vårt levnadssätt inte är ok längre. Vi måste bli ännu bättre, för klimatet
nu är inte bra, nästa år kanske vi har hawaiiklimat här. Det går ju inte!
Snö.. hallå, vi bor över ekvatorn, det ska vara kallt! Men som sagt så är
det ju polarskiftning på gång. Säkert inget konstigt. Sen ska det ju vara
varm vinter vart 11:e år, och det stämmer ju med i år.

I vilket fall som helst så har jag en väldigt fin julaftonskväll med familjen.
Fick inte något märkvärdigt i julklapp, hemmagjorda presenter av min lillasyster
och en bok om hur fin dotter jag är av mamma och pappa. En parfym också ja!
Många andra fick väldigt mycket i julklapp, men jag är nöjd. Får pengar så fort
jag behöver det.
Kalle Anka var dagens höjdpunkt och kel med min lilla Pippin som jag inte träffar
så ofta längre. Bor ju numera i Oslo.

På tal om Oslo, ja det har ju varit terrordåd osv där i sommras, det var obehagligt.
Men folk går vidare, det är ju tur det. Arbetare håller fortfarande på att återställa och
är väldigt flinka med det! Jag bor precis där det hände, jag bor bak slottet i Oslo och
har inte tänkt flytta därifrån.. faktum är att jag tror jag vill stanna i Norge ett brabra tag
till. Oslo är ett väldigt trivsamt ställe, en fin stad med bra människor och mysigt vardagsliv.
Dessutom har jag ju Lukas med mig alltid.
Åh, Lukas. Min prins. Han är så vacker. Så underbart vacker. Finaste människan jag mött.
Och han är min. Han vill bara vara min. Det är helt galet.. är riktigt förnöjd med livet. Love.

Nu ska jag fortsätta min julafton med chips och mys med familjen. Möjligen ett samtal från
Lukas på skype eller facetime, han befinner sig ju i Skåne nu över jul och jag i Sthlm. Wierd.
Borde ju vara tvärtom, haha!

Hoppas att ni alla haft en riktigt mysig jul och på återseende hoppas jag!
Klem och puss fra Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback